www.automodellvasar.hu Első magyar online autómodell újság

23okt/120

Norev 1978 Golf GTI, 1:18

Norev Golf GTI 1978

Amikor ez a tipus kijött valamikor a 70's évek végén, a GOLF I. jelentette a vágy titokzatos tárgyát.1978 Golf GTI. Fehér. Norev. 1:18 méretben, immár a polcomon.

Magyarországon alig vagy egyáltalán nem létezett a tipus és én is csak hallomásból ismertem az egyik osztálytársam által, aki rendszeresen, azaz 3 évenként mehetett nyugatra a rokonaihoz, amikor láthatott németföld útjain számos Golfot. Hogy mi a német autóipar és ezen belül a VW titka?Mi sem egyszerűbb: a VW Kafer vagy másnéven" bogárhátú folkszvágen" itthoni megnevezéssel nem akármilyen eladási rekordokat döntöttek meg a múlt században

Ha jól tudom csak 68 éven keresztül gyártották! De új szelek fújtak a 70'évek elején, jött az olajválság és a németek időben meglépték az újitást.
A sajátos forma világával a GOLF azonnal népszerű lett. A 70-es évek elején a "bogár" népszerűsége folyamatosan csökkent, mert akkoriban már a versenytársakhoz képest már elavult technikának számított. Ezért a Volkswagen mérnökei megalkották az első Golfot.

Norev Golf GTI 1:18 oldalról

Kezdetben 1,1 literes, 50 lóerős és 1,5 literes, 70 lóerős motorral árulták. A bogárhoz képest a golfban már vízhűtéses motor dolgozott, s az autó hátuljában már a csomagtartót találta a vásárló. A motor ugyanis átkerült az autó orrába. Az első golfot 1974 májusában mutatták be.
A mai modellem amit a Norev cég gyártott 1:18 méretben, az 1978 -ban gyártott úgynevezett "kislámpás" Golf, de már az erősebb 1,6 -s motorral szerelt.
Az első GTI-t (Gran Tourisme Injection) két évvel az első Golf megjelenése után 1976-ban mutatják be, létrehozva ezzel a kompakt sportlimuzinok kategóriáját. Az eredeti tervek szerint az első szériát csak korlátozott számban lehetett volna kapni, de a rendkívül nagy érdeklődés miatt a Volkswagen termékkínálatának állandó részévé vált.
Az első GTI 1,6 literes motorja 110 lóerő leadására volt képes. Az autó funkcionalitása, vezetési élménye és hétköznapi használatra való alkalmassága megteremtette a "GTI mítosz" alapjait. Az igényes vásárló jó kis felár ellenében akár jobb oldali visszapillantót is rendelhetett volna, de esetünkben ehhez a típushoz nem járt, maradnak az extrák!

A műszerfal és a kormány is nagyon szép!

Tehát ha valaki akkoriban menőként érezte magát akkor egy GOLF I. GTI -t választott speciális csikokkal festve az oldalán matt feketére fújt hátsó ajtóval, és bizony a hátsó ablakfűtés és ablaktörlő már szériatartozék. Mint ahogy a fordulatszámmérő a műszerfalon mely számomra az egyik legszebb tervezés nem beszélve a német akkori csúcstechnikáról mely a későbbi nagy lámpás változatnál LED-eket is felhasznált versenytársaikat jóval megelőzve. De folytassuk a sort! RECARO ülések elől,egyedi kockás kárpittal,melyekrendkivűl strapabíróak voltak,valamit széria első biztonsági övekkel. A Norev gyönyörű modellt rakott össze, a kidolgozás nagyon szép, a biztonsági övcsatoktól kezdve a "retro" üléskárpitig minden részlet megvalósult, egyedül a motortér tűnhet kicsit szegényesebbnek de örüljünk hogy valaki végre ezt a gyöngyszemet végre felvette a palettájába. A mai 1:18 autómodellek áraihoz viszonyítva a Norev nagyon kedvező áron kínálja a modellt.

A Golf fara!

Péter László

(A modell megvásárolható a www.barbapapa.hu webáruházban).
Megosztás:
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Buzz
  • Add to favorites
  • Print
Hozzászólások (0) Trackbacks (0)

Még nincsenek hozzászólások


Hozzászólás

(required)

No trackbacks yet.