www.automodellvasar.hu Első magyar online autómodell újság

15júl/110

Elfeledett autók – BMW 700

BMW 700

A BMW 700 első ránézésre nagyon sok hasonlóságot mutat a Triumph Herald-al. Ami persze nem véletlen, hiszen mindkettőt az olasz Giovanni Michelotti tervezte. Egy 700 köbcentis motor feküdt a hátsó traktusban, ott, ahová a mai BMW vezetők a golf cuccot vagy kabátot dobják lazán. Ez azt jelenti, hogy a motorhang hallótávolságon kívülre került és ez kellet is, mert a kéthengeres motorkerékpár származék egy cseppet lármás volt. A teljesítménye pedig nehézkes volt, a 30 lóerőből alig 113 km/órás végsebességet lehetett kihozni.

Ennek ellenére, csakúgy, mint a mai 3-as szériánál, limuzin, kabrió és kupé változatból lehetett választani annak idején, és egyfajta mai M3-asként több erőt is lehetett "igényelni": a CS és a Sport verziók akár 129 km/órára is képesek voltak egy nagyobb gyorsulással párosítva. A korai hatvanas években még versenyautó verzió is létezett. A korábbi évtizedben a BMW elsősorban motorkerékpár és buborékautó gyártó volt, amelyet megérintett a pénzügyi csőd hűvös szele. Amíg az 1500 limuzin 1961-ből valóban visszahozta a BMW-t a szakadék széléről, addig az igénytelen 700, amelyből 188.000 darabot adtak el 1959 és 1965 között, a szükséges pénzügyi megújulást hozta.

BMW 700 Rennsport

A BMW 700-as olyan nagy autómodell gyártókat ihletett meg, mint a Minichamps, a Norev vagy az AutoArt. Előbbi főleg 1:43-as modelleket készített, utóbbi pedig inkább az 1:18-as méretarányt preferálta (BMW 700 Rennsport Coupé Innsbruck 1960). A Norev még a 60-as években készítette el az egyik változatot.

Norev 1960-as évek

DéTé

BMW 700 Minichamps

Megosztás:
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Buzz
  • Add to favorites
  • Print
Hozzászólások (0) Trackbacks (0)

Még nincsenek hozzászólások


Hozzászólás

(required)

No trackbacks yet.