www.automodellvasar.hu Első magyar online autómodell újság

16máj/111

125 éves az automobil – sorozat VI. (befejező) rész

Mercedes Benz CLS

Az automobil 125 éves történetét Mercedes szemüvegen keresztül nézve elérkeztünk napjainkig. A Daimler által kiadott jubileumi modellszéria utolsó darabja ugyanis az ez év márciusában bemutatott új, 218-as típusjelű CLS.A CLS első változatát, a 219-est 2004-ben mutatták be, amivel egyben egy új kategóriát is teremtetett a cég a személyautók osztályozásában, nevezetesen a négyajtós coupé-t. Aki korábban ilyet kiejtett a száján, hogy „négyajtós coupé”, egyből rásüthették, hogy fogalma sincs az autókról. Nos az idő, a divat és az autógyártás folyamatos megújulási tendenciája elfogadta ezt a kategóriát, azóta más gyártók is beszálltak ebbe a műfajba.

Mercedes Benz CLS

A kocsi alakja megfelel egy coupé vonalvezetésének, a csapott hátsó rész azonban még egy ajtót tartalmaz oldalanként, így önállóan lehet beszállni a hátsó ülésekre. Tény, hogy a csapott tetőív miatt be kell húznia a nyakát egy hosszabb embernek, de ez minden rendes coupénál már csak így van.  A 218-as elődjéhez hasonlóan benzin- és dízelmotorral egyaránt készül, a teljesítményskála 200-400 lóerő között van. Az AMG kiviteltől eltekintve valamennyi modell az úgynevezett Blue Efficiency csomaggal készül, amely különböző, a tüzelőanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátás csökkenést szolgáló innovatív elemeket, konstrukciós megoldásokat tartalmaz. A kocsi másik érdekessége, hogy napjainkban ez az a típus, amely minden -a jelenlegi autótechnika szintjén ismert- a vezetőt támogató intelligens rendszert egyben tartalmaz. A teljesség igénye nélkül ilyen pl. az éjjellátó asszisztens, a sávtartó asszisztens vagy a fáradtságfigyelő rendszer.

Mercedes Benz CLS

A fent leírt technikai finomságok természetesen nem jönnek át egy 1:43-as modellen, csak a forma, de az nagyon szépen. A 6 db-os jubileumi modellsorozat utolsó darabját, mondhatni záródugóját a Norev készítette el, igazán profi minőségben. A formai elemek, arányok tökéletesek, a titan-alu színű fényezés hibátlan. A homlok- és hátfal finom elemeinek kidolgozása precíz, elöl a géptetőn a babérkoszorús cégembléma nem tamponnyomott, hanem rátett, igen vékony, finom kis tábla! Hátul is rátett csillag van, ugyanakkor sajnos hiányzik a kereskedelmi jelölés.  A fényszórók és lámpatestek öntése tiszta, kifogástalan, különösen hátul szépen kijönnek a lámpatest burkolatának fényvezető ívei. Az irányjelzők a tükörházon filigrán betétek. A precíz felnik mögött a féknyereg megérdemelt volna egy kis sötétebb festést, hogy kiemelkedjen a fényes féktárcsából. A belső tér a tiszta ablakozáson keresztül jól megfigyelhető, szép, a műszerfal és a középkonzol különösen precíz, a faburkolatok is élethűek.

A modell tálalása azonos a sorozat korábbi darabjainál megszokottal. Csillaggal dekorált ezüst doboz, fekete alaplap, rajta a gravírozott táblácska, egyedi számozással. A példányszám ugyancsak 1250 db.

Mercedes Benz CLS doboz

A sorozat elején jeleztem, hogy az első modell, a Benz Patentwagen néhány nap alatt elfogyott a Daimler központi raktárából. Nos azóta további 3 modell, a Simplex, az 500K és a 300 SL is erre a sorsra jutott, ezeket már csak a kereskedőknél meglévő készletekből lehet beszerezni.

A cikksorozat zárásaként köszönöm a honlap mindazon látogatóinak figyelmét, akik szorgalmasan elolvasták a kb. 20 éves korszakok egy-egy autójának és modelljének leírását. Ha pedig mindez bármely Tisztelt Gyűjtőtársunkat arra ösztönzi, hogy akár egy darabot beszerezzen a sorozatból, akkor igyekezzen, mert erősen fogyóban vannak a készletek!

Juhász Péter

Megosztás:
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Buzz
  • Add to favorites
  • Print
Hozzászólások (1) Trackbacks (0)
  1. Nagyon tetszik ez a kis CLS! Börzéken is mindig megnézem magamnak, nagy a csábítás. :)


Hozzászólás

(required)

No trackbacks yet.