www.automodellvasar.hu Első magyar online autómodell újság

20ápr/112

V. Oldtimer Expo

Budai Béla VFTS

V. Oldtimer Expo

Ötödször került megrendezésre a Vasúttörténeti parkban az Oldtimer Expo.

Mind az öt alkalommal sikerült a rendezőknek új kiállításokat összehozni, egyszer sem ismételték magukat.

Az idei kiállítás három témakör köré csoportosult:

-125 éves a Mercedes-Benz és vele együtt az autózás.
-60 éves a lengyel autógyártás.
-40 éve útjainkon a Lada (Zsiguli).Meg kell vallani, hogy az utolsó két témakör nem volt annyira látványos, a nagyközönségnek, mert azért még Ladákat, Polski Fiatokat 125, még most is viszonylag gyakran láthatunk útjainkon.

Annál jobban örültek ezeknek az autóknak a Lada, és Polski Fiat rajongói.

Itt volt Budai Béla eredeti Vilniusban, Brundza mester elképzelései szerint készült B csoportos VFTS is 125 Le-s teljesítménnyel. Ez az autó az egyetlen eredeti VFTS Magyarországon, amely még az akkori Szovjetunióban, a mai Észt országban készült, és igen kalandos úton jutott Magyarországra, Budai Béla jóvoltából.

Bugatti Typ 43 Grand Sport 1927

A Budai féle VFTS enyhén romos állapotban épp restaurálásra várt.

A három legértékesebb darab:

- Mercedes-Benz W 142 320B cabrio (1938),

és a két Bugatti:

-Bugatti Typ 44 Cabriolet (1929),
-Bugatti Typ 43 Grand Sport (1927).

Először láthattunk eredeti Oldtimer Bugattikat Magyarországon, az osztrák Bugatti Club jóvoltából.

A két Bugatti közül az első saját „lábon” érkezett, zuhogó esőben Ausztriából.

-Bugatti Typ 43 Grand Sport (1927):

Motor: 2262 ccm 4ütemű benzin, 185 LE/136KW. Végsebesség 172 km/h

Az autó technikája megegyezik a 35B típussal, csupán a hosszát növelték meg 560mm-el, hogy Le mans-ban indulhasson a 24 óráson.

Ez a kocsi 1931-ben Rene Dreyfuss csapatában indult Le mans-ban és vezető helyről kellet kiállnia váltócsere miatt. Kicseréltek és végül az autó az ötödik helyen fejezte be a versenyt.

Mercedes-Benz W142 320 B cabrio 1938

-Bugatti Type 44 Cabriolet (1929):

Motor: 3000ccm 8hengeres soros 4ütemű benzin 100LE/73KW. Végsebesség: 140km/h

A nyolchengeres soros motor, konstrukciós szempontból nem tekithető ideálisnak, többek között a hosszú főtengelyen fellépő hosszirányú lengések miatt, valamit a helykihasználás miatt sem.

A Bugatti motorok megbízhatóságukkal, megcáfolni látszanak az előző elméleti fejtegetéseket is. Ez az autó egyébként az Osztrák Bugatti Club elnökének a tulajdona.

-Mercedes-Benz w 142 320B cabrio (1938):

Motor: 3405ccm 4ütemű benzin 78LE/ 57KW

A 290-es utódaként 1937 és 1942 között először 3200, majd 1938 őszétől 3400 ccm-es motorral gyártott 320-as típust a híres 540K kistestvére is lehetne. A nagyobb motorhoz illesztett váltóban, egy ötödik úgynevezett „Schnellgang” kiegészítő fokozat is volt.

Ez a kocsi a svájci nagykövetség autója volt, majd 60 évig állt egy garázsban.

Az ilyen két ajtós változat nagyon ritka. Értéke: 300 000 000.- azaz háromszázmillió forint körül van.

Fotók és szöveg: szenci

Folytatjuk.

Megosztás:
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Buzz
  • Add to favorites
  • Print
Hozzászólások (2) Trackbacks (0)
  1. Jó cikk!
    Két apró korrekció:
    Vilnius Litvániában van + jó állapotú Lada, pláne Polski egyre kevesebb :(

  2. Köszönjük a kiegészítést és korrekciót! :-) DéTé


Hozzászólás

(required)

No trackbacks yet.