www.automodellvasar.hu Első magyar online autómodell újság

5márc/110

Porsche 964 Turbo 3.6 Welly 1:18

A Porsche 964 Turbo, más nevén Turbo II, vagy 965, az 1990-es genfi szalonon mutatkozott be. Húsz évvel később, a széles szárnyait tudjuk csodálni 1:18-as méretben...

A 911 Turbo vonal 1975-ben jelent meg, a három literes, háromszáz lóerős 930-al, amelyre a "brutális" jelzőt aggatták. 1990-ben követte őt a 964 Turbo, amely megtartotta nagy testvére technikai alapját (3.3 literes, 320 lóerővel). De a Porsche nagyon gyorsan növelte a hat henger köbtérfogatát, ennek következtében persze az erejét is, így jött létre 1993-ban az új 3.6 literes motor...360 lóerővel! Egy évvel később később az utolsó Turbo S Leichtbau született meg 385 lóerővel.

A "mono-turbók" családjának utolsó szülötte, a 964-es (a specialisták által 965-ösnek is nevezve), különleges modell maradt a mai napig. Egy az évek alatt megmaradt karakterisztikával, a seggberúgások nagy kedvelőinek: a híres Turbo effektussal. A 993-ason 1995-ben érkezett biturbo motor, valamint a négy-kerék hajtás részben eltörölték ezt a brutális érzetet, amely a szárnyakon keresztül lélegzett ki... Húsz évet kellett várni, hogy a Turbo Porschék ezt a bestiális generációját 1:18-ban reprodukálják! Mert annak ellenére, hogy egy maroknyi 911-est már erre a méretarányra redukáltak, a 964-es furcsa módon vonzotta a modellgyártókat - kivéve az Ansont a 90-es években. De most, puff! Egymás után két darab 964-es 1:18-ban! Ez a Turbo a Wellytől és az RS az AutoArttól.

A Welly különösen szereti a Porschét, közel 30 modelljét csinálta meg eddig. Ez a 964 Turbo hűen követi a vonalakat, a kiszélesített szárnyak konformak, a három részes felnik tükrözik a realitást. A nagy kerekek mögött látjuk a féktárcsákat és a pirosra festett féknyergeket, mely a 3.6 literes verzió különlegessége. Az optikák, nevezetesen a piros, a lámpákat összekötő hátsó szalag szintén valósághűek. Az impozáns szárnnyal súlyosbított motorháztető alatt találjuk a hatalmas hőcserélőt, amely a hat hengeres motoron nyugszik, legalább a gyártónak nem kellett gondolkoznia a mögöttes részek kidolgozásával. Ami a belteret illeti, a két ülés jó helyen van és a háttámla a karosszéria színét kapta. Nem rossz tehát, noha szerettünk volna egy kicsivel több részletet a műanyag részek kidolgozásában. De ezért az árért nem egy embert tesz majd boldoggá!

Gyártják sárga színben is.

DéTé fordítása a Minauto Mag engedélye alapján

Megosztás:
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Buzz
  • Add to favorites
  • Print
Hozzászólások (0) Trackbacks (0)

Még nincsenek hozzászólások


Hozzászólás

(required)

No trackbacks yet.