www.automodellvasar.hu Első magyar online autómodell újság

16márc/111

Citroen WRC Loeb különkiadás!

Norev Citroen WRC Loeb szett

Egyáltalán nem akartam írni erről a szettről. De aztán "legugliztam" és kiderült, hogy senki sem ír róla. Hát legyen akkor a miénk az első - és talán az egyetlen - cikk/teszt erről a Citroen hatosfogatról.

Kezdjük azzal, hogy nézzük át mit is követett el ez a Sebastien Loeb nevű fiatalember, hogy sok autómodell gyártó aranyba foglalja a kocsiját. Loeb 2002-ben kezdett a Citroen csapatnál és ha nem kap időbüntetést, már rögtön győzelemmel indít egy Citroen Xsara WRC volánjánál. A következő évben volt az első teljes szezonja, amikor is egyetlen ponttal maradt le legfőbb vetélytársától. Az első győzelemig így 2004-ig kellett várni. Abban az évben (2003 után) Loeb másodszor nyerte meg a Monte-Carlo ralit. A Norev a 2004-es évből a Tour de Corse (Korzika) Xsarát mutatja be a szettben, 3-as rajtszámmal.

Norev Citroen WRC Loeb 2004.2005.2006

A 2005-ös, immáron 1.-es rajtszámú Citroen Xsara WRC, mellyel a Japán-Ralin Loeb megszerezte a 2. helyet és a vele járó világbajnoki győzelmet szintén büszkén feszít a szett második pozíciójában.

2006-ban a PSA-konszern kilépett a raliból, ezért Loeb ebben az évben egy privát csapatnál versenyzett, a Kronos Citroennél. Úgy tűnik nem nagyon zavarta meg az autó kék színe, sem a csapatváltás, mert Grönholm elől ismét megszerezte az első helyet 112 ponttal, annak ellenére, hogy egy mountainbike-ozás során még a karját is eltörte az év folyamán, ami miatt pár versenyt ki is hagyott. A Noreves szett a Ciprus-ralis autót ábrázolja 1-es rajtszámmal. Cipruson Loeb a nyolcadik futamgyőzelmét ünnepelhette.

A rákövetkező évben (2007) tért vissza a Citroen, de már a Xsara helyett a C4 WRC verziójával. A 2007-es világbajnokságot Loeb az új autóval is abszolválta 116 ponttal, Grönholm (112 pont) és Hirvonen előtt (99 pont). A Norev a Wales-i ralit örökítette meg.

A 2008-as szezont (immár Grönholm nélkül, aki visszavonult) Loeb (122 pont) - minő meglepetés - ismét megnyerte Hirvonen (103 pont) és Sordo (65 pont) előtt. A francia Japánban lett megint világbajnok. A 2009-es világbajnokság megint csak az övé.

Most, hogy letudtuk a száraz kötelező olvasmányt, nézzük a modelleket, amik belefértek ebbe gyönyörű díszdobozba. Az autók sorrendben:

2004 Citroen Xsara WRC Tour de Corse N3

2005 Citroen Xsara WRC Japán Rally N1

2006 Citroen Xsara WRC Ciprus Rally N1

Citroen WRC tetők

2007 Citroen C4 WRC Wales Rally GB N1

2008 Citroen C4 WRC Japan Rally N1

2009 Citroen C4 WRC Rally of Great Britain N1

A Norevet úgy ismerjük, mint a francia autók igazi szakértőjét, kétség kívül a legjobb kidolgozású modelleket tőle kaptuk eddig ebben a kategóriában, mondjuk az is igaz, hogy helyzeti előnyben is vannak, már csak földrajzilag is, no meg 1946-ban egy Simcával kezdték pályafutásukat. De ez egy másik történet... (Közkívánatra majd írhatok róla...)

A Citroen Xsara és C4 modelleket már láttuk a francia cégtől, matricák és cicoma nélkül, abban is nagyot alkottak. Emiatt az autók részletgazdagságát nem is ecsetelem, mert teljesen felesleges, hiszen valóban minden részletük élethű, szokás szerint. De azért ezek az autók mégiscsak ebben a formában az igaziak. Nagy hátsó szárnnyal, antennákkal,

Citroen Xsara WRC Ausztrál Rally "homok" festéssel!

matricákkal, ralira felkészítve. Annak ellenére, hogy nem a Rally nem igazán hoz izgalomba, a gyűjteményem egyik kellemes darabja ez az ausztrál rally-s kiadás, mely gyönyörűen van kikészítve, a homok szépen ráfestve! Mindössze 499 darabban készült!

Szóval, a hat darabos szett kifogástalan, Loeb aláírással, fém plakettel, melyben az előttem álló példány száma a 0202/1000 darab!

Rali- és Citroen őrültek számára kihagyhatatlan!

DéTé

Citroen WRC szett 2004-2009

Picture 1 of 21

Megosztás:
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Buzz
  • Add to favorites
  • Print
Hozzászólások (1) Trackbacks (0)
  1. Nagyon szép :) Bár kiadná 1/18-ban is, azokat gyűjtöm és emellett Francia mániás vagyok :D (www.modellauto.vsg4.hu)


Hozzászólás

(required)

No trackbacks yet.