www.automodellvasar.hu Első magyar online autómodell újság

2márc/112

Alfa holdbázis

Ez a filmcím jutott eszembe, amikor az interjúra készültem a debreceni Horváth Gyulával (29). Ennyi Alfát egy kupacban még nem is láttam, pedig egy-két gyártó termését már volt alkalmam közelről egyben szemlélni.

Autómodellvasar.hu (AV):  Mióta van ez a gyűjtési szenvedélyed?

Horváth Gyula (HGY): 2007 óta, több, mint 4 éve gyűjtöm a modelleket, ami persze másoknak nem feltétlenül nagy idő.

AV: Milyen elvek szerint gyűjtesz?

HGY: Elsősorban Alfa Romeókat gyűjtök, 1:43-as méretben, de az olasz vonalon haladva kacsintgattam ki  a Lanciák, Maseratik és Ferrarik felé, velük bővült a kör.

AV: Miért pont az Alfa? Hogyan kezdted a gyűjtést?

HGY: Kedvenc autómárkám az Alfa Romeo. Első kisautóm pedig egy Alfa Brera volt, a Minichamps-től, amivel megleptem magam a születésnapomra és ezzel elindultam a "lejtőn", megállás nincs! Bár jobban belegondolva, egy Bburago 156-os Alfa volt az legelső, de akkor még nem volt tervben a gyűjtés. Eleinte a játékboltokban, bevásárlóközpontokban, hazai online aukciós oldalon beszerezhető modelleket kerestem pár ezer forintos összegben, majd néhány ismerősömnek köszönhetően külföldről is elkezdtek érkezni hozzám a modellek. Nagyon szerettem volna a Brera kabrió párját a Spidert pirosban, ami az első külföldről érkező modell volt. Ritka is nagyon, mivel ezt modellboltban még külföldön sem árulták, mivel a Spider hivatalos sajtóbemutatóján került reprezentációs anyagként kiosztásra.

AV: A tárolással láthatólag még hadilábon állsz...

HGY: Egy részét vitrinben tudom tárolni,egy része polcon van, de a nagyobb része valóban még dobozban van. A komolyabb vitrin már tervben van, de nyáron költözöm, csak utána lesz aktuális.

AV: Van valami autómodell álmod, vagy kedvenc modelled? Egyáltalán kb. mennyit szánsz egy modellre?

HGY: Kedvenc modellem a Looksmart Alfa 8C Competizione sárga színben és a piros BBR Giulietta. Álmom? Hát persze, a Looksmart Alfa Romeo TZ3-asa és a Racing 43 Alfa Romeo Giulietta 2010-es modellje, mert az első nagyon különleges darab (és sajnos drága is), a második szintén és még szinte beszerezhetetlen is. Az, hogy mennyit szánok egy modellre, függ a minőségtől és fellelhetőségtől, van, amiért 5000 Ft-ot sem adnék, de hiányzik a sorból és van, amiért akár 18-20 ezret is meg kell adni, változó nagyon.

AV: Mintha a GT coupék többségben lennének a gyűjteményedben, nem?

HGY: Alfa Romeo-kban leginkább a GT Coupe modell tetszett mindig is, és persze most is, ezért a lehető legtöbb variációban, színben, gyártmányban beszereztem. Büszke vagyok arra, hogy valószínűleg az enyém Magyarországon (de lehet, hogy K-Európában is) a legnagyobb GT gyűjtemény! (Ha ez számít is valahol, valakinek, valamit!)
Lanciákat legnagyobb örömömre a Norev elég szép minőségben gyártott, így azokat itthon is meg tudtam venni a hivatalos kereskedőnél (Ez itt a reklám helye!), Ferrarikból a Kyosho volt az a gyártó, amit elfogadottnak tekintek (persze ott a BBR, MR, LookSmart…, de azok kicsit más kategória…). Érdekességük ezeknek a modelleknek, hogy mind a motorháztető, mind a csomagtartó nyílik, és eléggé élethűen vannak kidolgozva kívül belül egyaránt. Maseratit eddig az IXO gyártott, ami tetszett, most vette elő a Minichamps is, így mindkét gyártó modelljeiből van nekem is

AV: Honnan szerzed be az információkat a modellekről?

HGY: Elég sok infót lehet szerezni a külföldi aukciós oldalakról, vagy a modellgyártók hivatalos oldalairól, de érdekesek a nürnbergi vásár utáni leírások, összesítések, pl. a Ti online újságotokból is sok infót lehet gyűjteni.

AV: Felsorolnál pár autót a gyűjteményedből? Vannak ritkaságaid?

HGY: Lanciából van Delta, Delta HardBlack, Thesis BiColore, Thesis Bianco, Fulvia Concept, Ferrariból F40, F50, Enzo, F355, 360 Modena pirosban, F355 Spider sárgában, 360 Spider hófehérben, Maseratiból Quattroporte több színben is, MC12, GranCabrio fekete. De van Aston Martinom is, például a Bond filmből az aranyozott DBS, valamint a V8 Vantage-nek több ritka kiadása (Racing Green, Geneve Motor Show, IAA Frankfurt Limited 500). Szép darab mindegyik! Az Alfánál előtérbe kerültek a régi modellek is, Spider 2.0 1983-ból, GTA 1300 Junior, Spint GTA és Tipo 33 Stradale a ’60-as ’70-es évekből, 6C Freccia d’Oro 1947-ből.
Az Alfáknál maradva vannak különleges darabok: Provence Moulage Alfa Romeo MiTo, LookSmart Alfa Romeo 8C Competizione, Racing43 Alfa Romeo 147 GTA, BBR Models Alfa Romeo GT Coupe Concept, BBR Models Alfa Romeo Giulietta QV 2010. Közös bennük, hogy mindegyik műgyanta modell, sajnos nem az olcsó kategória tagjait képviselik és mind kicsi limitált példányszámmal rendelkeznek: 8C – 200 db, 147 GTA – 200 db, GT – 100 db, Giulietta – 50 (!) db. Az interneten láttam, hogy a „Nürnbergi Játékvásár” alkalmából minden évben kiadnak néhány nagyon limitált számú modellt, amikből sikerült párat megszerezni Alfa Romeo vonalon. 2009-ből egy PEGO 145-öst és egy M4 GT-t, 2010-ből pedig egy 156 GTA-t. Mindegyik nagyon nagy kincs nekem, ritkaság és beszerezhetetlen kategória.

AV: Na végre valamihez hozzá tudok szólni, az Alfa 147 GTA megvan nekem is... Köszönöm az interjút, további sikeres modellgyűjtést kívánok!

HGY: Köszönöm, még sok modell hiányzik a sorból, a gyűjtemény folyamatosan bővül egy-egy új modell megjelenésével, vagy egy régebbi modell felkutatásával.

DéTé

Megosztás:
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Buzz
  • Add to favorites
  • Print
Hozzászólások (2) Trackbacks (0)
  1. Szia Gyula!

    Nagyon szép a gyűjteményed, főleg az Alfa-k!!!!Én is gyűjtögetek, jó gyönyörködni bennük mindig!:-)
    Üdv

    István

  2. Üdvözöllek érdeklődnek úgy mint laikus a témába hogy hol tudnék beszerezni egy ilyen szép kis Lancia Thesis-t válaszodat előre is köszönöm !


Hozzászólás

(required)

No trackbacks yet.