www.automodellvasar.hu Első magyar online autómodell újság

1márc/110

2011 Nürnberg, Játékvásár IV. rész (fényképes beszámoló)

Az Otto mobile kitalálói autó és autómodell őrültek. Ennek ellenére hosszasan gondolkoztak az ötleten. Meg kell-e csinálni és miért? Ezeken a kérdéseken agyaltak hosszú időn keresztül, de egy ötletet sosem feledtek: az autógyártók éveken keresztül álmokba ringattak minket, de sajnos az autóik nagy része evidens pénzügyi okok miatt nem készül el soha 1:18-as méretben.

Marad a kérdés tehát, hogy meg kellett-e csinálni: igen, bátran belevágtak a kalandba, elkészítették első autójukat, a Renault Clio Williams-et, amely nagy port kavart fel. Mint látjuk, az Otto mobile filozófiája egyszerű, mely szerint nagyon kis szériában kell gyártani autómodelleket a gyűjtőknek, havonta legalább egy új modellt kínálni, kizárólag az Interneten árulni, a lehető legalacsonyabb áron árulni.

Bár nem tudom hányan dolgoznak az Otto mobile-nál, de valószínűleg nem sokan. Dicséretes, hogy kijöttek a nürnbergi játékvásárra, kifizettek egy standot, mert tudták, hogy jelen kell lenni. Annak ellenére ott kell lenni, hogy egyetlen árva darab autót nem tudnak eladni mostantól egészen júniusig, ugyanis mind előre elkelt, annak rendje és módja szerint. A jelenlét egyébként azért is szükséges, mert az autógyártók képviselői is jelen vannak és nézik a modellgyártókat, vizsgálgatják a kész darabokat és nem utolsó sorban ellenőrzik, hogy nincs-e olyan gyártó, aki gyártási engedély (licensz) hiányában gyárt le egy autómodellt! De ha meglátják, hogy egy-egy gyártó adott esetben gyönyörű minőségben készít autókat, akkor akár szerződést is kínálhatnak!

Kis szériás gyártásban készülnek az Otto modellek, eddigi autóikat 1500 példányban gyártották le, ezért is fogytak el olyan hamar. A vásáron, beszélgetésünk során kiderült, hogy a nagy igényre való tekintettel a későbbiekben lehet, hogy az 1500 darabos szériáról átállnak 3000 darabra. Ez még talán nem érinti annyira az exkluzivitást, mert még mindig limitált szériáról beszélhetünk, de nyilván ezzel megszüntetnék a felvásárlást, ugyanis jelenleg az Interneten sok helyen jó nagy árkülönbözettel adják tovább a kisautókat.

Milyen autókat gyártott eddig az Otto moblie:

Renault: Safrane Biturbo, R19 16S, R5 Alpine Groupe 2, R Clio 2 RS, R5 Maxi Turbo Tour de Corse 1986, R11 Turbo, R15 GTL, stb..
Peugeot: 106 Rally, 205 GTI, 106 XSi, 306 S16, 309 GTI, 405 T16, stb...
Citroen: Visa 2 Chrono, AX GT, BX 19GTI, Saxo VTS, stb...
Alpine: A106, A310, Gt Le Mans, A610, stb...
Volkswagen: Golf Gti G60
Simca: 1000 Rally 3
Seat: Leon Cupra R

Annak ellenére, hogy a kategóriában szinte egyedül az Otto mobile nem gyárt nyitható ajtókat, motortér fedelet és csomagtartót, a modellek rendkívül részletgazdagok és kelendőek.

Beszélgetésünk végén megállapodtunk, hogy valamilyen formában együttműködünk majd, cikkeket írunk, teszteljük a modelleket, esetleg be is szerzünk belőlük néhányat.

DéTé



Megosztás:
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Buzz
  • Add to favorites
  • Print
Hozzászólások (0) Trackbacks (0)

Még nincsenek hozzászólások


Hozzászólás

(required)

No trackbacks yet.